Huur me in!

Jules-Communication

Follow us

Hardlopen en afvallen: de valkuilen #3

hardlopen en afvallen

Hardlopen en afvallen: de valkuilen #3

Hardlopen en afvallen. Waarom viel je in het begin van je hardloopcarrière enkele kilootjes af, maar is dit effect na verloop van tijd weg? Heb je het jezelf wel al eens afgevraagd? Misschien omdat je niet genoeg variatie in je trainingen steekt? Misschien eet je gewoon te weinig goede voeding? Maar er is meer hoor. Sporten is belangrijk, maar rust is eveneens belangrijk. Jouw spieren hebben de tijd nodig om te herstellen.
running seems effortless

Valkuil 3: je neemt nooit een rustdag

Ga je elke dag hardlopen zonder dat je lichaam een dag rust krijgt? Vergeet niet dat de resultaten van je workout komen wanneer je herstelt van je training. Als je nu loopt voor de fun of traint voor een marathon, moet je herstel als essentieel onderdeel van een workout zien. Na mijn marathon in Barçelona, heb ik een week niet gelopen. Daarna heb ik langzaam terug opgebouwd en gestart met een korte run van 5K. Als je jouw lichaam nooit laat rusten, kan het niet sterker en sneller worden. Als je lichaam moe is, zal het niet in staat zijn om jezelf opnieuw uit te dagen of om verder vet te verliezen.

Dit is de oplossing: minstens 1 vrije dag per week nemen om uw lichaam te laten rusten
Zo haal je het maximum uit je rustdagen:

  • Hou jezelf rustig en doen niets meer dan een zachte stretching.
  • Eet voedingsmiddelen met antioxidanten. Denk aan paprika’s, bonen, bessen en bladgroenten.
  • Slaap die nacht minstens 7,5 uur of langer

Volg je me al op facebook, twitter, bloglovin of instagram?

Bron: Women’s Running & Foto’s: Pinterest

Delen maar!
error
No Comments

Post A Comment