Huur me in!

Jules-Communication

Follow us

Sportieve homemade aardbeienyoghurt met granaatappel, kiwi en blauwe bessen

aardbeienyoghurt met granaatappel

Sportieve homemade aardbeienyoghurt met granaatappel, kiwi en blauwe bessen

Ik ben zot van ontbijten. De dag kan voor mij niet starten zonder een gezond ontbijt. Uit onderzoek is ook al gebleken dat mensen die ontbijten vaak slanker zijn dan mensen die niet ontbijten. Waarschijnlijk omdat ze dan minder snacken tussendoor. Na mijn ontbijt kan ik eigenlijk weg tot de middag. Mijn portie is dan ook vrij groot. Dit yoghurtontbijt is een stuk gezonder dan die potjes fruityoghurt dat we in de winkel kunnen kopen. Vaak zit deze yoghurt vol suiker en kleurstoffen en komt er weinig fruit aan te pas. Daarom kan je beter zelf yoghurt mixen met aardbeien of ander fruit, zo heb je een gezonde en veel lekkerdere versie. Deze yoghurt past perfect in mijn doel om opnieuw wat meer spiermassa bij te krijgen, want ik voeg er een lepel eiwitpoeder bij (hier kan je lezen waarom dit mijn doel is). Mocht je graag een dikkere en vollere yoghurt willen dan kan je er ook nog wat havermout en/of banaan door mixen. Als de yoghurt te dun is en ik geen zin heb in banaan en havermout, dan voeg ik vaak een lepel magere kwark toe. Uit ervaring heb ik gemerkt dat de aardbeienyoghurt soms te dun is. Heel vaak is het afhankelijk van het soort (merk) yoghurt dat je gebruikt. Met wat lepels kwark is dit probleem snel opgelost en heb je ook nog wat extra eiwitten binnen. 

Voor de aardbeienyoghurt

  • 3 aardbeien
  • 3 el Griekse yoghurt
  • 1 el eiwitpoeder

Voor de afwerking:

  • granaatappelpitjes
  • blauwe bessen
  • aardbeien
  • zonnebloempitten
  • chiazaad

Bereiding:

  • Maak de yoghurt: doe de aardbeien, yoghurt en eiwitpoeder in de blender. Je kan eventueel wat meer maken, dan gaat het mengsel makkelijker in de blender en heb je de volgende dag ook al yoghurt klaarstaan. Als je de yoghurt te dun vindt, voeg dan een paar lepels magere kwark toe. Je zou er ook een banaan of havermout door kunnen mixen om een vollere yoghurt te bekomen.  
  • Werk de yoghurt af met granaatappelpitten, blauwe bessen, kiwi, stukjes aardbei, chiazaad en zonnebloempitten. 
Delen maar!
error
No Comments

Post A Comment