Huur me in!

Jules-Communication

Follow us

Gezond ontbijt met homemade aardbeienyoghurt met rood fruit

homemade aardbeienyoghurt

Gezond ontbijt met homemade aardbeienyoghurt met rood fruit

Ontbijtjes zijn heilig voor mij. Ik maak er graag mijn werk van om ’s morgens mijn ontbijt te pimpen met allerlei lekkere toppings zoals chiazaad, lijnzaad, pompoenpitten, cacaonibs, noten, zaden, enz. Deze ontbijtjes zijn ook best vullend. Zaden barsten van vezels, gezonde vetten en eiwitten. Nu ik minder loop en meer krachttraining doe, let ik er op dat ik voldoende eiwit binnenkrijg en een ontbijt met yoghurt is daarvoor ideaal. Soms mix ik zelf nog wat eiwitpoeder doorheen mijn aardbeienyoghurt. Nu het seizoen van de aardbeien volop aan de gang is, maak ik heel graag aardbeienyoghurt. Das heel makkelijk. Gewoon wat aardbeien mixen met griekse yoghurt. Meestal bekom je dan een vrij dunne, bijna smoothieachtig, mengsel maar je krijgt de yoghurt dikker door er een banaan door te mixen of eventueel wat havermout. 
HM aardbeienyoghurt met rode vruchten

Ingrediënten voor 2 personen:

  • 4 aardbeien
  • 125 ml Griekse yoghurt
  • om dikker te maken: magere kwark, havermout of banaan
Afwerking:
  • frambozen
  • aardbeien
  • blauwe bessen
  • 1 el chiazaad
  • 1 el zonnebloempitten

Bereiding:

  1. Doe de yoghurt en de aardbeien in een foodprocessor en mix tot een gladde massa.
  2. Voeg eventueel een lepeltje ahornsiroop toe. Persoonlijk vind ik de yoghurt zoet genoeg door de aardbeien. Na het mixen, heb je meestal een vrij dunne textuur. Om de yoghurt wat dikker te maken, heb ik een lepel magere kwark toe gevoegd. Je zou er ook wat banaan of havermout door kunnen mixen. 
  3. Werk af met vers rood fruit, zonnebloempitten en chiazaad. 
Delen maar!
error
No Comments

Post A Comment