De 4 basiselementen van facebook advertenties

De 4 basiselementen van facebook advertenties

Ik zit nu al een aantal jaar in de digitale marketing sector. Vooral online advertising is waar ik me de laatste jaren in heb gespecialiseerd. Campagnes op Facebook, Instagram, Linkedin of Pinterest. Op alle kanalen heb ik al campagnes opgezet. En dat is zeker een goed idee als je meer mensen wil bereiken, als je meer verkeer naar je website wil en uiteindelijk ook meer wil verkopen. Alleen mag je de Facebook advertenties niet als ultieme tool zien om meer verkoop te realiseren. Want het moet hand in hand gaan met je contentmarketing. Je organische pots moeten nog steeds een meerwaarde zijn voor je klanten. Klanten moeten door je content goesting hebben om bij jou te “kopen”. En ads is alleen maar een goed hulpmiddel daarvoor. 

Er zijn bij Facebook advertenties alvast 4 basiselementen waarmee je rekening moet houden

1) Het logo of avatar

Je logo of avatar moet in het ronde kadertje passen. Ik nog steeds teveel pagina’s die hun logo niet aangepast hebben aan deze ronde cirkel. 

facebook advertenties

Eerst en vooral willen mensen weten met wie ze spreken. Zorg dat dit duidelijk en herkenbaar is. Dit moet aansluiten met de huisstijl van jouw bedrijf. De profielfoto wordt meestal vrij klein weergegeven. Dus heel veel details kan je daar niet in kwijt. 

2) Jouw wortel, hengel of lolly

Noem dit zoals je wilt, maar zorg dat mensen bijten. Dit is jouw waardevoorstel. Je moet de voordelen beknopt uitleggen. Je wil zorgen op je voorstel inhaken. Waarom moeten ze op jouw advertentie klikken? Korting is bijvoorbeeld een heel goeie wortel. Urgentie werkt ook. Zoals “Laatste kans”, “koop nu” enzoverder.

3) De afbeelding

Of je nu en afbeelding, gif, video, caroussel of diavoorstelling gebruikt. Het belangrijkste is dat ze resoneren met jouw boodschap. Ze moeten ook opvallen, want je wil dat mensen stoppen tijdens het hersenloos scrollen en naar jouw boodschap kijken en in het beste geval ook doorklikken naar je website. Echte mensen op beelden werkt bijvoorbeeld veel beter dan stockfoto’s of productfoto’s. 

Zorg dat je afbeeldingen het juiste formaat hebben per plaatsing. En zet ook niet teveel tekst op je afbeelding. Ze moeten voldoen aan de 20% text regel. 

4) De copy

Dit is de beschrijving bij je afbeelding. Zorg dat het heel snel duidelijk is waarover de advertentie gaat. Plaats een duidelijk Call to Action (CTA) in je boodschap zodat mensen weten wat de bedoeling is. Test je advertentie altijd voor mobile. Je wil niet dat je boodschap afgebroken wordt. Hou het dus zo kort mogelijk. 

Wil je graag zelf je advertenties kunnen opzetten? In deze handleiding voor social advertenties leer ik je alles om zelf je eigen campagnes op te zetten. 

Download hier het stappenplan om zelf aan de slag te gaan met je Facebook advertenties.

zet je eigen facebook advertenties op

Ga zelf aan de slag met je social media advertenties

Download hier je gratis stappenplan.

    We won't send you spam. Unsubscribe at any time.
    Powered By ConvertKit
    No Comments

    Post A Comment