Mijn sportieve doelen voor 2020

Sportieve-doelen

Mijn sportieve doelen voor 2020

Ik heb nieuwe sportieve doelen voor 2020! Sport heb ik echt nodig om me goed te voelen. Gedurende de dag zit ik meestal helemaal vastgekluisterd aan mijn laptop, dus dat uurtje beweging ’s avonds doet me meestal erg goed. In april heb ik deelgenomen aan de 8 weeks to hot pants georganiseerd door Lean in Gent en ik had de smaak van Personal Training weer helemaal te pakken. Voor mij is krachttraining de ideale afwisseling met cardio. Je lichaam wordt sterker! Je voelt het niet alleen, maar je ziet het ook in je kledij.

De laatste jaren was ik zonder doel aan het sporten. Ik vind het ook helemaal oké om gewoon te sporten omdat je het leuk vindt, zonder echt doel. Of misschien sport je wel omdat je net als ik de hele dag neerzit en ’s avonds wel wat nood hebt aan beweging. Bij mij was het vooral daar om te doen. Even mijn hoofd leegmaken na een lage werkdag.

Het leek me wel een leuk idee om mijn nieuwe sportieve doelen hier op de blog te openbaren. Of dit me gaat lukken in 2020? Geen idee! Maar ik heb er wel mega veel zin in!

De halve marathon in Gent lopen in een tijd van 1u35 minuten.

Mijn vorige record dateert van een aantal jaar geleden. Toen was mijn tijd 1u49 minuten. Dus mijn nieuwe record moet wel een pak beter zijn 🙂 Halve marathons vind ik wel fijn omdat je training relatief kort kan blijven. Een halve marathon lopen zou voor mij geen doel geweest, want dat zou ik morgen perfect kunnen uitlopen. Dus daarom heb ik er een tijdsdoel aan gekoppeld. En 1u35 minuten is best een ambitieus doel!

Een sterk lichaam en nog wat centimeters bij op mijn billen/poep 🍑 

Ik ben al een aantal maanden aan het trainen op meer kracht. 1x per week heb ik een sessie met mijn Personal Trainer Jesse. Kijk er altijd erg naar uit! Je voelt je precies echt sterker worden en ik geniet daar echt van! Ook in de spiegel zie ik al fijne resultaten. Mijn poep & billen zijn al wel wat bijgekomen.

bodygoals

Hoe ik nu ga trainen?

Het fijne is dat mijn trainingschema’s niet meer zo ééntonig zijn. Ik liep de laatste jaren gewoon altijd hetzelfde tempo. Het laatste jaar had ik nog maar weinig plezier in lopen. Ik deed maar wat en liep gewoon om actief bezig te blijven zodat ik mezelf fit bleef voelen. Krachttraining is er de laatste maanden bij gekomen en ik merk dat het niet alleen mijn spiegelbeeld verbetert, maar ook mijn loopprestatie hebben er baat bij. Ik weet dat ik nooit echt heb moeten klagen in de spiegel over mijn lichaam. Dat maakt het soms ook moeilijk bespreekbaar, want echt iedereen denkt van … “Alé waarom hebt gij dat nu nodig.” Niet om af te vallen, maar om een beetje bij te komen op de goede manier! Want extra vet hoef ik nu ook niet. Ik wou wat meer rondingen zien in de spiegel.

Mijn trainingsfrequentie ga ik naar beneden moeten halen en ook dat gaat een uitdaging worden. Want ik ben gewoon om 4-5x per week te rennen. Vanaf nu ga ik nog maar 3x per week lopen. 1x personal training en 2x per week wat mobiliteitsoefeningen.

Het lijkt me wel fijn om de komende weken mijn trainingschema met jullie te delen.

Ik heb in ieder geval super veel zin in het nieuwe (loop)jaar. Mijn plannen zijn ambitieus, maar ik denk met de juiste training zeker haalbaar. Doelen moeten ook wel een beetje een uitdaging zijn, om ze interessant te houden.

Heb jij doelen voor het nieuwe jaar?

2 Comments
  • Jessica
    Posted at 20:12h, 16 december Beantwoorden

    Oh super en amai das super snel hoe jij loopt ik heb een paar jaar gelede een halve marathon gelope in 2u 29min …
    Ondertusse ben ik mama geworde en heb ik mijn lopen terug hervat ik moet echt nog wel 10 kg kwijtgerakeb pfff echt een strijd maar ik heb me ook een doel voor ogen om eind volgend jaar is een hele marathon te lopen . Op goed geluk . Alle tips zijn welkom haha
    Vele groetjes

  • Martine Journee
    Posted at 16:47h, 28 december Beantwoorden

    Top zo een sportief plan! Veel succes. Mijn doel is om ‘gewoon’ terug aan 3 looptrainingen per week te komen. Dat is me de laatste maanden minder en minder gelukt owv drukke agenda en gebrek aan motivatie. Ik ben ook dringend toe aan een nieuw paar loopschoenen, dus hopelijk helpt dat met die motivatie 😉

Post A Comment